May 22, 2011

Lucky Me

okey, for the first time cik syira join team abah and mak lwn bowling with their society. the night before the day, abah ckp tdo awal sebab esk kena bgn awal coz game start pagi. last2 abah kejut kowl 8pg and said "kowl9 jalan ye.." i just, whaat?? sejam je siap mane sempat! gelabah jugak la kan. tga sebok lilit2 shawl dgr abah ckp ni plak, "cam pengantin!" abah ni kan..ingat senang ke nak lilit shawl ni? sabar-lah abahku sayang, kang cantek anak awak juge~ =p finally.. dgn rasa bangga i said " da, jom jalan! " padahal nak dekat kowl 10pg da. about 10 munites driving, baru la tringat hp aku tinggal. oh my...kalau ckp hp tinggal 4sure kena bebel. tapi dah deal ngan Tqa nak g cinema. hp xde camne nk textin2? syira..syira..nape careless sgt ni -,-'' 

me : ala, hp tertinggal!
dad : hah pdn muke.
me : ala leceh la camni..
dad : nape la cuai sgt? benda2 penting camtu bley tinggal?
me : mane la org tau, da nak tertinggal..
dad : slalu camtu. cube la peka sket
me : yela tadi cas, lupe hp kat lua bkn dlm blik.. -,-
dad : cuba contoh cam abah. ni tak, sume la nk tinggal2.
me : ala abah dulu pun pnh terlupa pakai jam.
dad : -,-''
me : (pandang luar wat tak tau)

sorry abah, anak abah yg sorang ni memang suke melawan ckp. huhu. dalam keta just senyap je la, cuak plak kang kalau membebel kena mrh. nak ckp singgah mcd pun tak brani. sebab aku la abah lambat. tapi....sampai2 tempat bowling, abah aku org kedua yg msk tau! game start lambat.bengang gile! kalau tau tadi memang soh singgah mcd je, da la lpr gila tak sempat breakfast. abah kalau psl bowling mesti semangat gila, geram btul. orang len releks je pun. last2 aku ngan mak breakfast wafle choc+ soya je. sadis gile r T.T nak order food len tak ready ag. awal pg, org br je buka cafe kot, adeh.


 time breakfast



  my mom & i


game da start, sume org sebok2 training baling2 bola, aku ngan mak bley dok releks2 sembang2 ag. aku fikir memang suke2 je la join ni sebab msk byr 10hengget je kan (tapi abah la byr,hihi) total 3games. 1st game, dpt 139. tak-lah terer sgt kan. but at least dpt klh kan abah 3point coz dia 136. yess! hahaha. 2nd game, memang teruk, 100 je. ni la akibatnye orang blagak+sombong+busuk ati. bhahaha. abah plak 150++. kalau da klh memang lupe point org lain. 3rd game, 150. naik dan agak membanggakan even tak-lah bangga sgt~ abis je game, teros dua branak (mom&i) kua. jalan2+tgk2+beli2 ape yg patot. hehe.then sist shila call, "kat mana? syira dpt hadiah ni" aku cam, hah?? aku terer ke? ekekeke agak poyo disitu. pas abis game memang abah men ag. tak tau plak brapa game dia sambung tapi memang lbh dr 3game la. penat tggu dia, aku text tqa tnye bila mau sampai coz da plan nk tgk wyg. pirates bebeh! disebabkan aku da mengharumkan name aku (poyo gila syira) menang bowlng td kan, so bila aku ckp nk tgk wyg ngan tqa abah on je even blk lewat. yehaa! memang seronok-ronok la kan.


 hamper cik syira gedik ^,^

okey syira membebel2 plak ko kali ni. dipendekkan crita, pas tgk wyg g sg.buloh anta adik tqa blk, then g mam kat restoran seafood yg sedap. kalau ikut abah blk td memang kowl 6-7ptg da sampai kat uma. tapi wyg punye psl, kowl 11lbh br sampai uma. hehe. and bcoz of that, plan utk ke t.square esknye ditunda ke hari selase sebab pale da pning, bdn da letih. but suddenly letih ilang coz for the first time 'he' call me. memang happy gila. i asked, em nape call? then he replied with, saje nak dgr sora katun yg katanye xsdap tu. aiyo~ malu la..br je chat ngan die ckp sora aku cam katun, tbe2 die call. nge~ okey syira da gedik2 rs nk kena lempang. hahaha. dialog len korang fikir sndri la ea =p


:: sorry peeps ending story ni agak tersasar sket dr cite sbenar. mula2 semangat kesukanan, last2 psl love-lah pulak. well, dalam ati ada taman. sekian.

No comments:

Post a Comment