May 10, 2011

SundayMondayTuesday

Just want to do something memorable before go back to my Hometown.
2days out to Bandar Labuan.
Sunday with Fara.

we ate, we shopped, we walked, we captured.
i've bought a dress, and will wear it this friday. i've bought some chocs, souvenir for my family.






-----


Monday with Kiba & Muhd

sorry love lover, we didn't snap any picture on that day. we're busy-ing talking all the time.
And there's some of funny things was happened during that time.

1. when the kfc girl gave muhd his food.
muhd : kak, boleh tukar ayam ni yg besar tak?
kfc girl : owh boleh.
kiba : la, same je dua2 dada kan dah besar.
muhd : bia la..
me : sorry ye kak, kwn saye memang camni. huhu
---> sgt malu.bhahaha

2. when kiba got half-cook chic.
kiba : wei ayam ni merah lagi la tak masak!
muhd : nak tukar tak?
me : ko da picit2 nak hancur baru ko nak tukar -,-''
kiba : boleh tukar ke?
muhd : boleh la.
---> then the manager come out, see the chic with weird looking at his face. (maybe bcoz ayam tu dah hancur) then kitorang gelak sampai nak pecah perut. haha

3. when the weather is so hot, and we just have 1 umbrella, that is mine.
kiba : asal ko jalan lambat?
me : aku follow bayang2 payung la, bia kaki tak kne matahari kang itam (pdahal dah itam)
kiba : ceh!
---> kiba was hold my umbrella, infront of her is muhd, and i was behind kiba. its really looks like student in primary school. memalukan -,-''

4. when muhd ask me to see my cream at my usual clinic.
muhd : nape cream ko ngan aku lain?
me : ko punye yg camne?
muhd : yg bulat, bekas biase.
me : doc yg same kan? pakai spek?
muhd : ha'ah la.
me : die tak suke ko la tu, tak mau jrawat ko ilang.
---> with his wide-open faced, he said "mane aci!" loudly. haha

5. when kiba and i were discussing which medicine that we have to take.
kiba : ko nak amik ubat ape?
me : losyen utk putihkan kaki ade tak?
kiba : ha ye, tros nurse tu bagi kaki kat ko. mane la ade.
---> after that both of them gelak gila2. dem -,-

6. when we're at bundle.
me : ko cari la, aku dah pening.
kiba : ko ni kne cari betul2 la, ade yg chantek ni.
me : adoi, aku dah tgk. xde yg chantek.
kiba : ni ha! chantek kan?
me : ha'ah la..
---> nape la bkn aku yg nampak dlu td. T.T

7. when kiba and i thought that we have to use public bus back to campus.
me : dah 4.30, bas ums dah takde. naik bas labuan la.
muhd : adela, last kowl6.
me : mane ade, last kowl4. ni sume sala kiba! die cari baju lame sgt. (pdahal jeles xdpt)
kiba : mesti la, baru puas ati.
muhd : ade bas kowl6. jom g bli air dlu, haus.
---> im just, speechless. rasa macam kowl6 xde bas but, taram-lah!

8. when we arrived at usual place and waiting for ums bus.
kiba : asal org pkerja kat hotel tu tgk2?
me : ha'ah la. kite pakai baju pelik ke?
kiba : eh, chef die pun adela.
me : asal pandang? ade makanan lebih ke nak bagi? (jerit kuat2 padahal bkn diorg dgr pun)
kiba : ei asal cam budak2 tgk org cam pelik tu?
me : ntah.
---> i start to on my hp cam, trying to capture them but then they were left. cis!

9. when its already 6 something but bus didn't come, even the asap!
kiba : mane bas ni tak datang2 lagi.
me : kan aku dah ckp tadi last kowl4. ni sume muhd punye pasal!
muhd : ape pulak aku, dah die tulis ade kowl6.
me : zaman tok kadok pnye schedule yg ko tgk watpe.
kiba : ble pnye schedule tu?
muhd : time stdy week.
kiba : stdy week ngan exam week mane same -,-''
---> at the end terpaksa jln ke bus stand labuan, agak jao. ni sume muhd punye pasal! huhu

last scene, in the bus..
no conversation between us, sebab TIDO! haha
---> nasib la tak kne bawak pegi tempat lain =p


-----


i've said that 2days out at the earlier right? but its actually 3days. why? suddenly kiba ask me to join her swim with muhd n andrew. i've just, okey bebeh lets go! haha

Tuesday with Kiba, Muhd & Andrew




                                                                        before
                                     

  
                                                                         during
peace never forget bebeh
lawan sape ag lame timbul
gimrama konon 
rest for a while




Manikar Beach Resort



there's no 'after' pic. magrib bebeh, paham2 je la. huhu

:: whatever it is, my 3days out was really fun. thanx a lot to all my lovely friends, gonna miss u all during this break =')

No comments:

Post a Comment