April 7, 2011

H.A.T.I

Roomie : Ko memang da tak kisah langsung ke dgn die?
I was shocked, tiba2 je roommate aku tanye camtu.
Me : Ntah la..
Then aku dgr lagu, tros baring.
Roomie : Dah2, jgn nak feeling2 sedeyh2, pegi mandi.
Me : Kejap la, rasa cam ngantok nak tido ni..

After that die kua, de practice mnari. So tinggal-lah aku sorang kat bilik.
Habis je lagu, aku bangun utk klik lagu lain. Folder lagu rock english yg aku tak pernah buka, aku buka. Cari-cari lagu, sampai la t'nampak "Bon Jovi-Thank You For Loving Me". Tau tajuk, pernah dgr, pernah nyanyi, pernah alami, teringat, mengingat, termenung skejap. Then-PLAY, dgr sampai habis.

-----

Habis mandi, online. Bosan, tgk movie-Im Not Single-
For the first hour, memang aku gelak-gelak je. Cite ni lawak jugak, even da tgk byk kali. Sampai la satu scene.. Dani jumpe Maya.

Dani : Do you love me?
Maya : soalan ape ni..
Dani : By..do you?
Maya : Iye..

Suddenly feel like, macam aku pernah tanye soalan ni. Berkali-kali, tanpa rasa jemu, tanpa rasa puas. Hanya utk inginkan kepastian. Kepastian tentang perasaan.

-----

"Diam! Diam! Aku benci kau! Aku taknak hidup dgn kau lagi! Keluar drpd sini, ceraikan aku!"
Ayat yg Maya jerit kat Adam. Aku tak tau knape aku rasa ayat ni macam keras sgt. Macam aku first time tgk cite ni pdahal da byk kali. Menangis, sedeyh sgt. Apesal tah!hurm.










Lepas tgk cite ni,aku t'menung, aku t'fikir..
-Kadang-kadang kita tak perasan atau ambil kisah pun dgn ape yg kita t'ckp, t'buat, t'salah..sampai-lah kita sedar, kecewanya sekeping hati, lukanya sekeping hati, hancurnya sekeping hati, akibat dari 'ketersalahan' yg tidak pernah 'diterfikirkan'-


No comments:

Post a Comment