March 24, 2011

Sendiri

Pagi-pagi lagi aku da kua g bandar, sorang-sorang. Aku tak tau ape yg aku cari, aku tak tau ape yang aku buat. Yang aku tau, aku perlukan ruang. Aku perlukan masa. Masa utk berfikir, tentang diri, tentang kehidupan, tentang kesakitan, tentang segalanya..
"welcome..makan sini miss?sorang ja?" tu la ayat waitress tu masa aku masuk pizza for the first time, sorang-sorang. "ye, sorang je." sambil aku senyum. Senyum yang penuh makna, senyum yang penuh duka, senyuman yang sudah hilang keikhlasannya.
Macam-macam aku order, foster, cheese baked rice, garlic bread, mushroom soup.. Tp sume tak terusik. Aku biar je sampai sejuk. Kenapa?aku takde slera. Aku order byk, dgn harapan akan ade orang yg tolong abiskan. Tp aku lupe, aku cume seorang. Tak kisah la, asal aku puas, asal aku tenang, walau cume sekejap.
Lama la jugak aku stay kt pizza ni, orang tgk aku cam pelik je. Lantak la, aku bkn dtg mkn free.huhu
Lepas ni, nak main bowling. Sorang?ha la, aku tak tau nak wat ape da. 1st time jugak la aku men bowlng sorang-sorang. Teringat pulak kat abah ngan mak. Before masuk U, every weekend mesti kitorg g men bowlng. Seronok. Tp skarang, aku men sorang je. Aku kne biase kan. Lama-lama nanti okey la ni. Syira, kau kan kuat. Keras hati, keras kepala.hee ^,^ Biar-lah apa orang fikir, biar-lah apa orang kata. Yg penting, aku wat hal sendiri, aku tak kacau orang lain.


:: Kesakitan, kepedihan, biar aku yang rasa. Kelak, akan ada yang menghargai.


1 comment:

  1. ya..mungkin ko akan rasa aq ni selalu sgat BUBBLING dgn ko..tapi,aq just mo ko jd yg SYIRA aq la...aq slalu KETAWA bl aq buat lawak...
    mmg btul org cuma tau cakap..yg menanggung yg merasa...
    AQ PUN PERNAH RASA APA YG KO RASA SEKARANG....SAMPAI SEKARANG,"parut" msih ada.....

    KUAT LA WAHAI SYIRA...NI semua dugaan Allah S.W.T...

    ko kuat ya....
    ramai lg yg sayang ko...
    AQ PUN SAYANG KO gak...

    :)

    ReplyDelete